1. Haberler
  2. Güncel
  3. Sapanca, Kurtuluşunun 105. Yılını Coşkuyla Kutladı

Sapanca, Kurtuluşunun 105. Yılını Coşkuyla Kutladı

0

Sapanca, işgalden kurtuluşunun 105. yıl dönümünü 13 Kasım’da düzenlenen törenlerle büyük bir coşku içinde kutladı. İlçe protokolü, vatandaşlar ve öğrenciler, tarihi günün anlam ve önemini vurgulayan etkinliklerde bir araya geldi. Kurtuluş ruhu, düzenlenen çelenk sunma töreni, saygı duruşu, İstiklal Marşı ve ardından Kültür Merkezi’ndeki programlarla yeniden yaşatıldı.

Sabah saatlerinde Atatürk Anıtı önünde başlayan anma törenine, Sapanca Kaymakamı Nihat Nalbant, Sapanca Belediye Başkanı Özcan Özen, Garnizon Komutan Vekili Astsubay Kıdemli Başçavuş Adem Altın, Cumhuriyet Başsavcısı Gökhan Özdemir, İlçe Emniyet Müdürü Vekili Komiser Yardımcısı Yunus Onat, İlçe Jandarma Komutanı Teğmen Alperen Şafak katıldı. Törende ayrıca siyasi parti temsilcileri, sivil toplum kuruluşları, muhtarlar ve çok sayıda vatandaş hazır bulundu.

Atatürk Anıtı’nda Anlamlı Tören

Kutlamalar, Atatürk Anıtı’na Kaymakam Nihat Nalbant ve Belediye Başkanı Özcan Özen’in çelenk sunmasıyla başladı. Bu anlamlı anın ardından tüm katılımcılar, ülkenin kurucusu Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları ile vatan uğruna canlarını feda eden tüm şehitler için bir dakikalık saygı duruşunda bulundu. Saygı duruşunun ardından İstiklal Marşı eşliğinde şanlı Türk bayrağı göndere çekilerek, törenin resmi bölümü tamamlandı.

Kültür Merkezi’nde Kurtuluş Coşkusu

Anıt önündeki törenin ardından program, Sapanca Belediyesi Kültür Merkezi’nde devam etti. Burada düzenlenen etkinlikte günün anlam ve önemini belirten konuşmalar yapıldı, öğrenciler tarafından şiirler okundu ve halk oyunları gösterileri sergilendi. Program, ilçe genelinde düzenlenen kurtuluş temalı resim, şiir ve kompozisyon yarışmalarında dereceye giren öğrencilere ödüllerinin takdim edilmesiyle sona erdi.

Belediye Başkanı Özcan Özen’den Birlik ve Beraberlik Vurgusu

Kültür Merkezi’ndeki törende konuşma yapan Sapanca Belediye Başkanı Özcan Özen, 13 Kasım 1922’nin Sapanca için bir dönüm noktası olduğunu belirtti. Başkan Özen, “Bugün, 105 yıl önce vatan toprağının işgalden kurtuluşunu simgeleyen, Sapancamızın bağımsızlık ve özgürlük mücadelesinin zaferle taçlandığı gündür. Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün önderliğinde, milletimizin azim ve kararlılığı sayesinde kazanılan bu zafer, bizlere birlik, beraberlik ve vatan sevgisinin ne kadar güçlü olduğunu bir kez daha göstermiştir. Şehitlerimizi rahmetle, gazilerimizi minnetle anıyor, bu toprakları bize emanet eden tüm kahramanlarımıza şükranlarımı sunuyorum. Bizlere düşen görev, bu kutlu mirası korumak ve gelecek nesillere aktarmaktır,” dedi.

Kaymakam Nihat Nalbant’tan Milli Değerlere Vurgu

Sapanca Kaymakamı Nihat Nalbant da yaptığı konuşmada, 13 Kasım’ın önemine değinerek, milletin bağımsızlık aşkının ve vatan sevgisinin tarih boyunca pek çok zorluğun üstesinden gelmesini sağladığını vurguladı. Kaymakam Nalbant, şehit ve gazileri rahmet ve minnetle anarak, “Bu mübarek toprakları bize vatan kılan değerlere sıkıca sarılmalı, milli birliğimizi ve beraberliğimizi her zaman korumalıyız. Gençlerimizin, bu tür tarihi günleri idrak ederek milli şuurla yetişmeleri, geleceğimizin teminatıdır,” ifadelerini kullandı.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kartal Escort bipopka.net
Giriş Yap

Geyve Haber ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!